add us on facebook http://www.facebook.com/pages/Redang-Island-Malaysia/221443514558520

Wednesday, July 29, 2009

H Satu N Satu

Penularan wabak H1N1 telah berlaku di UPM setelah singgah di UiTM dan UUM. Difahamkan setakat ini empat pelajar telah disahkan positif H1N1 iaitu dua pelajar dikenakan tindakan kuarantin di kolej kediaman manakala dua lagi dikuarantin di rumah mereka. Juga difahamkan bahawa jumlah itu mungkin meningkat kerana ujian makmal masih dijalankan terhadap beberapa sampel pelajar yang demam serta mengalami tanda-tanda penyakit itu.

Berkuatkuasa pada hari ini, maka pihak pengurusan universiti telah memberikan arahan supaya sesi akademik ditangguhkan sehingga 4/08/09. Justeru cuti pertengahan semester akan bermula dua minggu lebih awal daripada yang dijadualkan.

Berdasarkan pengamatan penulis, hampir keseluruhan kolej kediaman telah lengang disebabkan kebanyakan pelajar telah pulang ke rumah masing-masing untuk di"kuarantin"kan @ dalam erti kata lain..."BERCUTI".

Jika turutkan kata hati, penulis juga mahu pulang ke kampung halaman, namun...disebabkan masih terdapat beberapa perkara yang belum diselesaikan maka penulis hanya mampu di"kuarantin"kan di UPM sahaja.

3 comments:

  1. saye lapembawa nye time orientasi..hik3 =P hahahahaha

    ReplyDelete
  2. patot laa...nih nk kene pulaukan...bukan kuarantin jek. wawa

    ReplyDelete
  3. hahahak! berat nanang kalo pulau tros tuu~ T_T

    ReplyDelete